2 mrt 2012

ESSIE LENTE COLLECTIE 2012 SWATCHES + DUPES

Misschien heb je inmiddels de nieuwste Essie lente kleurtjes al gespot.  Super handig dat het nu niet meer exclusief te koop is in de nail salons en schoonheidsinstituten, maar ook gewoon weg bij drogisterij DI en bij Ici Paris XL.

Mocht je geprikkeld zijn om enkele swatches te zien van hun nieuwste kleur, dan zet ik er alvast enkele op een rijtje. In totaal zijn er 6 kleuren, waarvan ik er vandaag aan jou 3 van kan laten zien.

Olé Caliente
Dit was de kleur die mij vanaf het begin het meeste aansprak. Ik hou van rood koraal kleurige lakjes, maar dit is niet zomaar een rood lakje. Het is bijna een neon rode watermeloen kleur. Erg kleurrijk en opvallend. Perfect voor de teennagels. En mocht je houden van opvallend en bright is deze kleur zeker en vast ook geschikt voor je vingernagels.

Binnen mijn eigen Essie collectie spotte ik een gelijkaardige kleur namelijk Tangerine. Het verschil tussen deze kleuren is bijna nihil. Alleen merk je wel grote verschillen bij het aanbrengen. Het oude borsteltje brengt de kleur veel lichter aan.

Olé Caliente - Tangerine

Als je opzoek bent naar een gelijkaardige kleur buiten het merk Essie zou de kleur Crispy Coral van Gosh (6.99 euro) een goede keuze zijn.


Tour de France
Fushia met een blauwe ondertoon zo zou je de kleur ongeveer kunnen omschrijven. Niet meteen de meest unieke kleur, maar in mijn ogen wel een kleur die veel dames leuk zouden vinden. Oogt zomers en prachtig bij een bruine teint. Dit is de enige kleur van de drie met een kleine shimmer erin.

Een kleur die goed lijkt op Tour de France is een kleurtje van Golden Rose nummer 273 uit het Protein gamma (rond de 5 euro). Misschien heeft deze laatste een tikkeltje meer metallic shine. Maar komt toch zeer goed in de buurt van onze Essie Spring kleur.

Essie Tour de France - Golden Rose nr 273


A Crewed Interest
Tot slot nog A Crewed Interest. Het is een heel licht perzik kleurtje. De meest neutrale kleur van de collectie. Mij bevalt deze kleur net een tikkeltje minder dan ik had gehoopt. Van de drie kleuren die ik uit probeerde is dit de kleur, die het moeilijkste aanbrengt. Heeft af en toe de neiging streperig aan te brengen vanwege de lichte kleur en tevens de finish (crème) werkt dit in de hand. Maar een tweede laagje maakt het meestal tot één geheel.



In het verleden heeft Essie een gelijkaardig kleur geïntroduceerd met de naam Sweetie Pie. Mocht je hiervan in het bezit zijn, kan ik je A Crewed Interest aanraden om over te slaan. Het zou zonde zijn van je geld. Ook de kleur  Chic Boutique lijkt op A Crewed Interest. Deze laatste kleur is weliswaar een tikkeltje roziger.
A Crewed Interest - Sweetie Pie - Chic Boutique

In deze volgorde zijn de kleuren ook geswatched.


Allemaal maar 1 laagje

Algemeen gezien vind ik dat Essie a great job heeft geleverd met het vernieuwen van hun borsteltjes. De lakjes brengen veel fijner, en eenvoudiger aan. Waardoor ik persoonlijk meer geneigd ben een Essie lakje aan te schaffen dan voorheen. Want ik ben absoluut geen fan van hun smalle kwastjes. Mocht je dat wel zijn, geen paniek want de potjes met het oude kwastje zijn nog steeds te koop in de schoonheidssalons.  De Spring 2012 collectie is opvallend en fleurig. Voor ieder wat wils, zeker als je een beetje kleur durft toe te laten in je leven!

Prijs per stuk 10.99 euro te koop bij Ici Paris XL en bij drogisterij DI.
Wat vind jij van deze Spring Collectie?

10 opmerkingen:

  1. Die eerste en de laatste zijn vooral erg gaaf! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne collectie heb je daar! Tangerine vind ik echt prachtig! Heerlijk zomers.. dus om alvast in de stemming te komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ps. ik bedoel trouwens dat ik Olé Caliente prachtig vind (had het verkeerd gezien), Tangerine is ook mooi maar Olé Caliente vind ik het mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super handig dit! vind eigenlijk wel alle kleuren mooi... maar golden rose als dupe het mooist ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Olé caliente is echt een supermooie kleur !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die rode kleur is echt leuk, fris en fruitig zeker voor de zomer. Ik wil hem alvast hebben! Ik ga volgende week eens een kijkje nemen daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In Ici Paris XL? Nice! Tijd om mijn collectie uit te breiden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ina: Ik weet wel dat er een tijdje geleden vertraging op zat bij de levering bij IPX. Maar normaal gezien zou het inmiddels te koop moeten zijn daar, misschien wel niet bij alle filialen, dat durf ik niet te zeggen.

      Verwijderen
  8. Ahh ik wil de Olé Caliente! Ziet er echt een kleurtje voor mij uit

    BeantwoordenVerwijderen